Tu cum scapi de stres?

15

Psihologul Laura Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI), afirmă că oricine a lucrat vreodată a simțit, într-un fel sau altul, presiunea legată de locul de muncă creată de un termen-limită sau de unele cerințe mai dificile.

“Pe termen scurt, este firesc și rezolvabil, dar din ce în ce mai mulți angajați nu scapă de presiunea de la locul de muncă nici măcar acasă. Unii răspund la email-uri sau dau telefoane și în timpul liber, alții își iau de lucru suplimentar acasă, iar acest comportament determină cronicizarea stărilor, stresul devenind copleșitor și dăunător sănătății fizice și psihice”, explică Laura Maria Cojocaru.
Motive de stres sunt multe, însă cele mai dese sunt lipsa banilor (salariu prea mic), inexistența unui suport social și supraîncărcare cu sarcini.
Indiferent de motivul stresului, speciaștii recomandă gestionarea acestuia în folosul propriei persoane.

Fă o pauză!

Dacă stai prea mult într-un loc, eventual și în aceeași poziție, atunci poți avea dureri musculare sau de spate, ceea ce duce la boli care, evident, te vor stresa. “După fiecare oră de muncă încearcă să te oprești 5 minute și să ieși din birou, să bei apă, să te plimbi prin birou, să ieși pe terasă, să discuți un coleg. Sau stai 5-10 minute în fața unei ferestre deschise, respiră adânc de câteva ori, îndreaptă-ți atenția asupra eliberării tensiunii și a calmării bătăilor inimii, ieși pur și simplu din încăperea în care lucrezi pentru câteva clipe și privește pe fereastră sau gândește-te la un lucru frumos, liniștitor sau haios”, recomandă psihologul Cojocaru.
În fond, scopul este să te deconectezi și să-ți relaxezi mintea, astfel încât să poți preveni orice posibilă stare de anxietate sau neplăcere fiziologică.
Iar prânzul e bine să fie luat în altă parte, nu la birou, pe tastatură.

Nu uita de atitudine!
30 de secunde sunt suficiente pentru ca ritmul alert al inimii să se liniștească. De aceea este recomandată angajarea inimii și a minții într-o direcție pozitivă, relaxantă. “Vizualizează cu ochii minții orice ar putea declanșa sentimente pozitive, imaginea familiei, a copilului, a partenerului de viață, a animalelor de companie, un tablou relaxant, un peisaj de vis”, sfătuiește Mariana Cojocaru.

Gestionează-ți mai bine timpul

Ca să faci un lucru foarte bine, ar fi indicat să te oprești din a face mai multe lucruri deodată. “Analizează care sunt prioritățile, ia-le pe rând și menține-ți atenția pe o singură activitate până când aceasta este finalizată”, recomandă experta.

Prietenii, o valoare și la serviciu

Dacă te vei duce cu plăcere la serviciu, atunci categoric vei fi mai productiv și, prin urmare, și mai apreciat. Așadar, încearcă să ai o atitudine pozitivă mereu (nu-l lua pe “nu” în brațe) și, de ce nu, fă-ți prieteni la serviciu! Cu gândul la amicii de la job, parcă te trezești mai bine dimineața și stresul pare mai mic.
O altă tehnică demnă de luat în calcul este autopremierea – atunci când ai terminat cu bine ce ai avut de făcut, oferă-ți singur o recompensă.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here